Lego med stor fremgang efter filmen Lego The Movie

Lego har lavet deres egen film, der hedder Lego The Movie, og det har været med til at gøre dem til det mest populære legetøjsfirma i hele Storbritannien, som ligger på andenpladsen, når det kommer til, hvor mange penge forældrene og børnene bruger på legetøj. Faktisk er det sådan, at der sidste blev brugt 559 pund per barn i gennemsnit i Storbritannien. Australien ligger på førstepladsen, hvad dette angår.

Storbritannien er verdens tredjestørste legetøjsmarked efter USA og Kina.

Legetøjssalget steg med 9,3 pct. i 2014 til 6,3 mia. pund. I 2013 var væksten blot på 1,5 pct., og i 2012 var der et fald på 6,3 pct. efter flere år med fald i salget. En af hovedårsagerne til fremgangen er salget af merchandise i forbindelse med filmen Lego The Movie.

”Efter en længere periode med fald og stagnation vendte spil- og legetøjssalget i Storbritannien til vækst. Vi så opsving i flere kategorier, men væksten på 15 pct. i konstruktionslegetøj efter Legos filmudgivelse var hovedingrediensen i væksten,” siger Mykola Golovko, senioranalytiker af legetøj og spil på Euromonitor.

Lego har med denne fremgang overhalet amerikanske Mattel som verdens største legetøjsproducent, hvilket også til dels skyldes salget i forbindelse med filmen.

Der er lukket for kommentarer.