Det skal nu være muligt for restauranterne rundt om i Danmark at sælge fadøl, der kan holde den gode smag i mere end én uges tid. Det er nemlig sådan i dag, at en fustage kun kan holde sig åben i en lille uges tid, inden øllet begynder at få en bismag, der gør det udrikkeligt – i hvert fald på restauranterne.
Den nye teknologi skal få øllet i fustagerne til at kunne holde sig i en god måneds tid, hvilket gør, at øl muligvis kan genvinde sin plads som en af de drikke, der bliver drukket på de danske restauranter rundt omkring.
Det er sådan, at fadøl kun udgør 11 % af det samlede salg af øl på det danske marked, og det vil Carlsberg meget gerne være med til at gøre noget ved. Derfor er det sådan, at de med deres nye opfindelse har sat et mål, der hedder, at 20 % af alt solgt øl skal være fadøl inden 2020.
Det kan det fx fortælles, at hele 45 % af det engelske ølsalg er dækket af fadøl, så der er altså på den måde noget at ”se op til” for Carlsberg på det danske ølmarked.